Home / Over ons / Over ons

Funda award: verkoopmakelaar van het jaar

Wij gaan door het vuur voor onze klanten bij de verkoop van hun huis. Tenminste we doen ons best, maar belangrijker: wat vinden onze klanten ervan? Wat doen we anders dan andere makelaars? En waarin is onze marketingaanpak innovatief en onderscheidend? Op deze pagina geven we je graag een kijkje in onze keuken en verwijzen we naar relevante pagina's. De bedrijfs-/concurrentiegevoelige onderleggers zijn desgewenst op aanvraag beschikbaar. Omdat samenwerken met onze klanten, partners en vestigingen ons succes is, is deze inschrijving een gezamenlijke inschrijving van onze 5 vestigingen: Almere, Amsterdam, Dronten, Lelystad en Zwolle.

9,2

Funda beoordeling

o.b.v. 257 beoordelingen

11.238

Aantal bezichtigingen 

in 2024

8,2%

Marktleider Flevoland

1.073

Verkopen (BB+NB) 2024

Bron: Tiara

1975-2025: trots op 50 jaar impact

We begonnen als pionier in 1975 in Lelystad, nu zijn we diep geworteld in de makelaardij. Honderdduizenden mensen hebben we een thuis kunnen geven of het nu koop of huur is. We worden door lokale, regionale en landelijke overheden als expert betrokken als het gaat om woningmarktvraagstukken. Generaties opdrachtgevers blijven bij ons terugkomen en ook meerdere generaties collega's blijven aan ons verbonden. Trots, ja dat zijn we zeker op de rol die we mogen spelen in het klein en in het groot, al 50 jaar.

Meer over 50 jaar Van der Linden

Wij bieden een positieve klantervaring die verder gaat dan de standaard

De heer en mevrouw van Rijk verkochten na ruim 60 jaar woonplezier hun mooie eengezinswoning. Inmiddels wonen ze met veel plezier in een seniorenwoning met alle voorzieningen op loopafstand.

Makelaardij Van der Linden begeleidde bij de succesvolle verkoop en de aanhuur samen met de collega's van Van der Linden Vastgoedmanagement. Bekijk de video met het enthousiaste verhaal van dit leuke en dankbare echtpaar. Behalve voor dit echtpaar lukt het met een beheerportefeuille van zo'n 12.000 eenheden (deels seniorenhuisvesting) gelukkig veel vaker om senioren van hun ruime (koop)gezinswoning door te laten stromen naar een huurwoning die past bij hun wensen. Zo dragen we ons bescheiden steentje bij aan het vlot trekken van de woningmarkt.

Dit doen wij anders dan andere makelaars

Innovatieve en effectieve marketingaanpak

  • 1

    Marktleider

    In Flevoland zijn we met 8,2% marktaandeel marktleider, in Dronten en Almere nummer 1 in de markt. In Amsterdam al jaren steady in de top-10.

  • 2

    Best gevonden website

    Google maar eens op 'makelaar Amsterdam' of 'makelaar Almere' of een van onze andere vestigingen. Wedden dat je ons bovenaan de lijst vindt?

  • 3

    Ruim 40.000 websitebezoekers per maand

    Als makelaar hanteren we onze 'eigen wijze'. We maken gebruik van de kracht van het geheel. Geen gescheiden website per onderdeel of vestiging, maar een heldere navigatie en alles onder 1 domeinnaam met autoriteit. We waren als een van de eerste makelaars online. Zie ook onze jubileumpagina met o.a. mijlpalen uit onze geschiedenis.

  • 4

    Maandelijks 132.000 nieuwsbrieven

    Maandelijks informeren we onze particuliere relaties over (lokaal) woningmarktnieuws, nieuwbouwprojecten en andere relevante informatie. Met openingsratio's tussen de 30% en 40% zijn we ervan overtuigd dat we nieuws brengen dat onze relaties waarderen.

  • 5

    Cross-selling

    Het spreekt voor zich dat we cross-selling toepassen binnen onze dienstverlening van bestaande bouw, nieuwbouw, huur, koop en ook zakelijk. Met duurzame samenwerkingen met o.a. hypotheekpartijen, selfstoragebedrijf Storly en Linkd (water, energie, tv, internet, bellen) ontzorgen we onze klanten en zo maken we met elkaar van 1+1 3.

  • 6

    Marketing automation

    Precies op het juiste moment de juiste boodschap bij de juiste persoon. Zo nauwkeurig en gestructureerd en toch persoonlijk, dat kan alleen maar met goede technische tools. Met marketing automation van Dat Huis hebben onze 'echte collega's' hun handen vrij waar persoonlijk contact nodig is.

  • 7

    En laten we niet vergeten

    Facebook, Instagram, LinkedIn, social-media-marketing, woningbrochure, Funda kantoorpagina, standaard Funda Blikvanger bij elke woning (dus honderden), bannercampagne Funda, signing kantoren, vlaggen, digitale etalage, te-koop-borden, promo-auto's, relatiegeschenken, sponsoring van sport-teams, buurtmailingen, gepersonaliseerd verkoopadvies, waardecheques, deelname aan events enz.

  • 8

    Altijd ruimte voor verbetering

    Niet voor niets hebben we 'toonaangevend' expliciet in onze missie staan. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Ook wij zijn altijd op zoek naar nieuwe inzichten en nieuwe technieken. Het exact in kaart brengen van het proces aan het begin van de funnel tot de getekende opdracht is een project dat nu intern loopt. Alle informatie is er, hoe koppelen we dat, worden onze inzichten nog nauwkeuriger en voorspellender en kunnen we onze marketingaanpak verder verfijnen.

Waarvoor we eerder werden genomineerd

In 2024 werden we dankzij het harde werk van onze collega's beloond met meerdere nominaties en awards, zoals: Verhuurmakelaar van het jaar, toppositie in PropertyNL en FD Gazellen 2024.

Awards, nominaties en certificeringen

Duurzaam in een breed perspectief

Duurzaam is voor ons meer dan een geëlectrificeerd wagenpark en energiebesparende maatregelen op onze vestigingen. Ze gaan bij ons verder dan milieu en klimaat. Duurzaamheid zit voor ons ook in duurzame samenwerkingen die zowel particulier als zakelijk decennia lang terug gaan. Aangevuld met nieuwe opdrachtgevers die op ons pad komen vanuit doorverwijzingen en mooie klantbeoordelingen. We zijn ervan overtuigd dat wederzijds respect een belangrijke voorwaarde is voor dergelijke langdurige samenwerkingen.

Ook als het gaat om onze collega's gaan we voor duurzame inzet. We mogen ons gelukkig rekenen met een laag ziekteverzuim. Onze identiteit van een familiebedrijf speelt hierin een belangrijke rol. We denken hierbij bijvoorbeeld aan fruit op het werk, onze jaarlijkse tradities als Sinterklaasfeest voor Van der Linden medewerkers en hun gezinnen, een kerstevent voor collega’s en jaarlijks terugkerende feesten en events. Samen met onze levendige personeelsvereniging en Jong VDL zorgen we voor de nodige activiteiten buiten het werk om. Met de diversiteit van collega’s moet iedereen zich bij ons kunnen thuis voelen. We mogen dat terug zien in betrokken collega’s met een groot loyaliteitsgevoel.

Behalve lokaal/regionaal ook regelmatig landelijk in de spotlights

Verwend door opdrachtgevers

Werken bij Van der Linden = bijna altijd wat lekkers bij de koffie met dank aan onze opdrachtgevers.

Impact op sportief gebied

In sponsoring maken we duidelijke keuzes, we kiezen voor lokale doelen waar collega's een sterke binding mee hebben. Zo sponsoren we de jongste jeugd van MHC Flevoland, MHC Lelystad, de JC1 Pinoké, de Heren 1 van de Almeerse Hockey Club en Flevoruiters.