We zetten alles op alles om opdrachtgevens te ondersteunen bij de aankoop van hun huis. Tenminste we doen ons best, maar belangrijker: wat vinden onze klanten ervan? Wat doen we anders dan andere aankoopmakelaars? En waarin is onze marketingaanpak innovatief en onderscheidend? Op deze pagina geven we je graag een kijkje in onze keuken en verwijzen we naar relevante pagina's. De bedrijfs-/concurrentiegevoelige onderleggers zijn desgewenst op aanvraag beschikbaar. Omdat samenwerken met onze klanten, partners en vestigingen ons succes is, is deze inschrijving een gezamenlijke inschrijving van onze 5 vestigingen: Almere, Amsterdam, Dronten, Lelystad en Zwolle.
We begonnen als pionier in 1975 in Lelystad, nu zijn we diep geworteld in de makelaardij. Honderdduizenden mensen hebben we een thuis kunnen geven of het nu koop of huur is. We worden door lokale, regionale en landelijke overheden als expert betrokken als het gaat om woningmarktvraagstukken. Generaties opdrachtgevers blijven bij ons terugkomen en ook meerdere generaties collega's blijven aan ons verbonden. Trots, ja dat zijn we zeker op de rol die we mogen spelen in het klein en in het groot, al 50 jaar.
Mathijs en Lisanne kennen elkaar van het werk bij een bank. Ze wonen al samen, maar hun huis aan de Hillegomstraat in Amsterdam wordt hun eerste eigen huis samen.
"Vanaf het eerste moment hadden we een goed gevoel bij Van der Linden. Het hele team voelt hecht en oprecht betrokken. Iedereen met wie we contact hadden – van Sjors tot Bas en de anderen – was vriendelijk, energiek en dacht echt met ons mee. Wat ons vooral opviel, was het optimisme en de rust waarmee ze werkten. Sjors bijvoorbeeld, die we echt vaak hebben gebeld, bleef altijd geduldig en behulpzaam. Dat gaf meteen veel vertrouwen."
"Van der Linden maakte op meerdere momenten echt het verschil. Eén moment dat er echt uitsprong was toen we enthousiast waren over een appartement dat achteraf misschien niet goed bij ons paste. Bas hielp ons toen heel vriendelijk om even afstand te nemen en onze roze bril af te zetten, hij stelde precies de goede vragen: "Past dit ook nog bij jullie over drie jaar?" Zonder iets op te dringen liet hij ons nadenken over de lange termijn. Ook bij het tekenen van het koopcontract, waar nog flink onderhandeld moest worden vanwege zwamherstel, stond Bas aan onze zijde. Zijn aanwezigheid gaf ons het gevoel dat we er niet alleen voor stonden – we vormden echt een team."
Op de vraag of Mathijs en Lisanne Van der Linden zouden aanbevelen bij anderen, is hun antwoord heel duidelijk. "Absoluut, zonder twijfel. We hebben het proces als best emotioneel en soms frustrerend ervaren, zeker in de Amsterdamse woningmarkt. Maar Van der Linden zorgde ervoor dat we ons gedurende het hele traject gesteund en zeker voelden. Ze gaven ons niet alleen deskundig advies, maar vooral ook rust, menselijkheid en vertrouwen. Dat maakt voor ons het verschil tussen een makelaar en een echt goede makelaar."
Wij zijn Michael Kwakman en Aïcha Jong. Ik ben geboren in Lelystad en werk als personal assistant voor een gezin. Michael is geboren in Volendam en werkt met olifanten in Artis. We zijn inmiddels vijf jaar samen, hebben twee katten, en waren op zoek naar een fijn huis waar we écht samen konden landen en mooie herinneringen kunnen opbouwen.
Wij wisten al vrij snel dat we een aankoopmakelaar wilden inschakelen voor een specifiek huis dat we op het oog hadden. Mij werd toen Stephan Steenbekkers aangeraden, werkzaam bij Van der Linden. Zijn naam deed meteen een belletje rinkelen, omdat ik vroeger bij hem in de klas heb gezeten op de middelbare school. De positieve herinneringen die ik aan hem had, maakten de keuze om met Van der Linden in zee te gaan des te makkelijker.
Vanaf het eerste contactmoment voelden we ons serieus genomen. De communicatie was helder, snel, no-nonsense en vriendelijk. Wat vooral opviel, was dat er echt werd meegedacht met wat bij ons paste. Geen verkooppraatjes, maar oprechte aandacht. Dat gaf meteen vertrouwen.
Tijdens het biedingsproces zaten we met allerlei vragen en twijfels. Van der Linden was op dat moment echt onze rots in de branding. Ze beantwoordden al onze vragen, gaven duidelijk advies en hielpen ons om op een strategische manier te bieden, zonder over onze grens te gaan. Zonder hun begeleiding was het ons waarschijnlijk niet gelukt om ons droomhuis te kopen.
Ook dachten ze met ons mee over partijen voor de bouwtechnische keuring en adviseerden ze ons over een goede hypotheekadviseur. Van beide hebben we ontzettend veel profijt gehad.
Misschien wel het meest waardevolle moment was toen er een onverwachte tegenslag kwam: de verkopers bleken niet volledig transparant te zijn geweest over het eigendom van een stuk grond dat wij zouden overnemen. Dit zorgde voor vertraging en de nodige spanning. Van der Linden hield ons gedurende dit proces continu op de hoogte, hield ons rustig en stond als een rots achter ons. Die steun was van onschatbare waarde.
Absoluut. Omdat ze niet alleen professioneel en ervaren zijn, maar ook menselijk en betrokken. Je voelt je geen nummer, maar een klant met een verhaal. En dat maakt een wereld van verschil in zo’n spannend proces als het kopen van een huis.
Dankzij Van der Linden zijn wij, als twee 28-jarigen, op de huizenmarkt gekomen met een woning die aan al onze wensen voldoet. Wij zijn ze enorm dankbaar!
In Flevoland zijn we met 8,2% marktaandeel marktleider, in Dronten en Almere nummer 1 in de markt. In Amsterdam al jaren steady in de top-10.
Google maar eens op 'makelaar Amsterdam' of 'makelaar Almere' of een van onze andere vestigingen. Wedden dat je ons bovenaan de lijst vindt?
Als makelaar hanteren we onze 'eigen wijze'. We maken gebruik van de kracht van het geheel. Geen gescheiden website per onderdeel of vestiging, maar een heldere navigatie en alles onder 1 domeinnaam met autoriteit. We waren als een van de eerste makelaars online. Zie ook onze jubileumpagina met o.a. mijlpalen uit onze geschiedenis.
Maandelijks informeren we onze particuliere relaties over (lokaal) woningmarktnieuws, nieuwbouwprojecten en andere relevante informatie. Met openingsratio's tussen de 30% en 40% zijn we ervan overtuigd dat we nieuws brengen dat onze relaties waarderen.
Het spreekt voor zich dat we cross-selling toepassen binnen onze dienstverlening van bestaande bouw, nieuwbouw, huur, koop en ook zakelijk. Met duurzame samenwerkingen met o.a. hypotheekpartijen, selfstoragebedrijf Storly en Linkd (water, energie, tv, internet, bellen) ontzorgen we onze klanten en zo maken we met elkaar van 1+1 3.
Precies op het juiste moment de juiste boodschap bij de juiste persoon. Zo nauwkeurig en gestructureerd en toch persoonlijk, dat kan alleen maar met goede technische tools. Met marketing automation van Dat Huis hebben onze 'echte collega's' hun handen vrij waar persoonlijk contact nodig is.
Facebook, Instagram, LinkedIn, social-media-marketing, woningbrochure, Funda kantoorpagina, standaard Funda Blikvanger bij elke woning (dus honderden), bannercampagne Funda, signing kantoren, vlaggen, digitale etalage, te-koop-borden, promo-auto's, relatiegeschenken, sponsoring van sport-teams, buurtmailingen, gepersonaliseerd verkoopadvies, waardecheques, deelname aan events enz.
Niet voor niets hebben we 'toonaangevend' expliciet in onze missie staan. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Ook wij zijn altijd op zoek naar nieuwe inzichten en nieuwe technieken. Het exact in kaart brengen van het proces aan het begin van de funnel tot de getekende opdracht is een project dat nu intern loopt. Alle informatie is er, hoe koppelen we dat, worden onze inzichten nog nauwkeuriger en voorspellender en kunnen we onze marketingaanpak verder verfijnen.
In 2024 werden we dankzij het harde werk van onze collega's beloond met meerdere nominaties en awards, zoals: Verhuurmakelaar van het jaar, toppositie in PropertyNL en FD Gazellen 2024.
Duurzaam is voor ons meer dan een geëlectrificeerd wagenpark en energiebesparende maatregelen op onze vestigingen. Ze gaan bij ons verder dan milieu en klimaat. Duurzaamheid zit voor ons ook in duurzame samenwerkingen die zowel particulier als zakelijk decennia lang terug gaan. Aangevuld met nieuwe opdrachtgevers die op ons pad komen vanuit doorverwijzingen en mooie klantbeoordelingen. We zijn ervan overtuigd dat wederzijds respect een belangrijke voorwaarde is voor dergelijke langdurige samenwerkingen.
Ook als het gaat om onze collega's gaan we voor duurzame inzet. We mogen ons gelukkig rekenen met een laag ziekteverzuim. Onze identiteit van een familiebedrijf speelt hierin een belangrijke rol. We denken hierbij bijvoorbeeld aan fruit op het werk, onze jaarlijkse tradities als Sinterklaasfeest voor Van der Linden medewerkers en hun gezinnen, een kerstevent voor collega’s en jaarlijks terugkerende feesten en events. Samen met onze levendige personeelsvereniging en Jong VDL zorgen we voor de nodige activiteiten buiten het werk om. Met de diversiteit van collega’s moet iedereen zich bij ons kunnen thuis voelen. We mogen dat terug zien in betrokken collega’s met een groot loyaliteitsgevoel.
Werken bij Van der Linden = bijna altijd wat lekkers bij de koffie met dank aan onze opdrachtgevers.
In sponsoring maken we duidelijke keuzes, we kiezen voor lokale doelen waar collega's een sterke binding mee hebben. Zo sponsoren we de jongste jeugd van MHC Flevoland, MHC Lelystad, de JC1 Pinoké, de Heren 1 van de Almeerse Hockey Club en de manege Dronten.