22 Jul 2014
Ongeveer 3 maanden geleden nodigde een echtpaar uit Lelystad mij uit om eens langs te komen om over de verkoop van hun woning te praten. Ze hadden nogal wat haast met de afspraak. Dat maakt me dan gelijk nieuwsgierig naar de reden.
Het zal je maar gebeuren. Voor je werk gevraagd worden om naar Zuid Afrika te vertrekken. Het overkwam mijn verkopers. Het paste precies in hun straatje. Ze komen beide van origine uit Zuid-Afrika en hadden er al een woning. Ze hoefden dus niet lang na te denken. Enige probleem naar hun zeggen - ik noem het ‘uitdaging’ - is het verkopen van hun woning in Lelystad. Ze zochten daarom een makelaar die hun huis met superspoed kon verkopen, maar niet tegen elke prijs. Ze hadden vooraf precies uitgerekend wat ze in elk geval aan de verkoop van hun huis in Lelystad moesten overhouden.
We hadden een leuk gesprek en ze besloten gelijk dat ik de woning mocht gaan verkopen voor ze. Onderweg terug naar kantoor gelijk Bert, onze fotograaf, gebeld. Of hij zo snel mogelijk naar de woning kon om foto’s te maken. Tekst schrijven, 3D-plattegronden laten maken, woningvideo en de verdere verkoopbevorderende mogelijkheden die we kunnen bieden. Zo stond het huis binnen 3 dagen op www.funda.nl en op onze eigen site. Ook gelijk een bericht naar alle mogelijke geïnteresseerden. Gelijk een aantal bellers. Statisch gezien zijn er voor een verkoop ca. 7 bezichtigingen nodig, maar bij de 3e bezichtiging was het raak!
De onderhandelingen verliepen voorspoedig en al snel kwamen we tot een overeenkomst over de koopprijs en de levering. Ik hoor je denken ‘Die makelaars verdienen het ook lekker makkelijk’, maar toen begon het pas… Op de woning zat een restschuld, wat mij uiteraard bekend was. Dat hoeft niet een probleem te zijn als dit maar gefinancierd kan worden. De verkopers wilden dit doen vanuit een levensverzekering. Bij verkoop van de woning bleek dat deze pas uit zou keren 3 weken na transport van het huis bij de notaris. Zonder dat geld zou het transport bij de notaris echter niet door kunnen gaan.
De verkopers waren inmiddels al verhuisd van Lelystad naar Zuid-Afrika. Ik wilde alles op alles zetten om dit transport door te laten gaan en de verkopers hier niet mee te belasten. Ik onderhield frequent contact met ze en ondertussen schakelde ik mijn collega Wietske in Amsterdam in. Zij kent en spreekt als verzekeringsvrouw de taal van banken en verzekeringsmaatschappijen.
Zij heeft na 2,5 week bellen met de bank, verzekeringsmaatschappij en notaris het voor elkaar gekregen! Het bedrag uit de levensverzekering zou niet pas 3 weken na transport van de woning, maar daags ervoor in depot bij de notaris worden gestort, bij wijze van hoge uitzondering. Zo kon het transport gelukkig toch doorgaan. Ik had de verkopers geadviseerd een volmacht te geven voor het transport. Dat hebben ze ook gedaan. Zo zaten zij lekker in Zuid-Afrika en ik bij de notaris voor de verkoop van hun woning.
Ook snel uw huis verkopen? Neem contact met ons op! Minder haast? Ook dan komen we graag vrijblijvend bij u langs. Houd het blog op onze site in de gaten voor meer ervaringsverhalen van mij en mijn collega’s.
Reacties (0)
Voeg een reactie toe